inzercia

Tonight Forecast

14 °C
Sunny
More about weather
Bezbariérová doprava

Premávka nízkopodlažných vozidiel

Na vybraných autobusových linkách sú v cestovných poriadkoch vyznačené spoje obsluhované nízkopodlažnými (resp. čiastočne nízkopodlažnými) vozidlami. Nasadzovanie nízkopodlažných autobusov je k februáru 2015 garantované na linkách 20, 21, 23, 27, 28, 30, 31, 32, 35, 37, 39, 41, 43, 44, 50, 51, 53, 56, 61, 63, 65, 68, 70, 78, 80, 83, 84, 87, 88, 91, 93, 94, 95, 96, 98, 99, 123, 130, 147 a 151. Okrem vyznačených spojov sú nízkopodlažné vozidlá zväčša vypravované aj na ostatných spojoch týchto liniek, no ich nasadzovanie nie je garantované (tzn. môžu sa tam objaviť aj vysokopodlažné vozidlá).

Od februára 2015 sú garantované nízkopodlažné spoje vyznačené aj v cestovných poriadkoch na trolejbusových linkách 33, 201, 202, 204, 206, 209, 211 a 212. Nízkopodlažné trolejbusy sú nasadzované aj na linku 203 a vybrané spoje linky 207, ale v cestovných poriadkoch nie sú nízkopodlažné spoje vyznačené.

Prvé nízkopodlažné bezbariérové električky budú v Bratislave do prevádzky uvedené až v roku 2015.


Preprava invalidného vozíka vo vozidlách MHD



Cestujúci na invalidnom vozíku môže do vozidla nastúpiť len s vedomím vodiča. Dvere určené pre nástup/výstup takéhoto cestujúceho a miesto vo vozidle určené pre invalidný vozík sú označené príslušným piktogramom. Cestujúci musí vo vozidle zaistiť zabrzdenie vozíka proti pohybu a súčasne ho upevniť bezpečnostným pásom, ak je ním vozidlo vybavené (novšie nízkopodlažné vozidlá). V prípade, že je vozidlo vybavené výklopnou plošinou pre uľahčenie nástupu/výstupu s invalidným vozíkom, je vodič podľa prepravného poriadku povinný túto plošinu použiť a zároveň pomôcť cestujúcemu pri nástupe/výstupe. Cestujúci majú zakázané svojvoľne manipulovať s výklopnou plošinou. Cestujúci oznamuje vodičovi úmysel nastúpiť/vystupiť s invalidným vozikom s použitím výklopnej plošiny stlačením tlačidla s piktogramom invalidného vozíka, ak je takýmto tlačidlom vozidlo vybavené.


Bezbariérové školské spoje

Dopravný podnik Bratislava zabezpečuje počas školského roka bezbariérovú školskú dopravu do škôl a zariadení sociálnych služieb na Dúbravskej ceste, Mokrohájskej ceste a Lipského ulici tromi špeciálnymi linkami premávajúcimi ráno a popoludní. Na týchto spojoch premávajú nízkopodlažné autobusy v špeciálnej úprave na prepravu väčšieho počtu cestujúcich na invalidných vozíkoch.

  • Školský spoj č. 2 zabezpečuje dopravu z/do Karlovej Vsi, Dúbravky a Devínskej Novej Vsi.
  • Školský spoj č. 4 zabezpečuje dopravu z/do Petržalky a Trnávky.
  • Školský spoj č. 5 zabezpečuje dopravu z/do Ružinova, Podunajských Biskupíc a Vrakune.

Podmienky prepravy záujemcom poskytnú jednotlivé zariadenia (Gaudeamus ZKR, Mokrohájska 3; Spojená škola, Mokrohájska 3; IPR, Mokrohájska 1; DSS Rosa, Dúbravská cesta; DSS prof. K. Matulaya, Lipského). Ďalšie informácie a cestovné poriadky sú dostupné na stránke www.mokrohajska.sk.


1st Sep 2014, updated 1st Feb 2015
-mhd-

Comments

Login: Password:













You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 8 MB).
You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.

lapčo10.4.2015 14:49 #6 Re:
Reply on #1 od filip zatroch:
súhlasím s tebou ale:
1. ako a kto by cestoval týmito spojmi keby žiaci boli v škole?
2. cetovné poriadky by sa dali zriadiť ,ale má to háčik nechválili by ich ,pretože nie je to viac opodstatnené
3. spoje by chodili pravidelne v špičkách ako dnes len by sa im upravili čísla nie č. 2,4,5 lebo je to mätúce pre cetujúcich ktorý nechodia pravidelne mhd , ale L 22 , 34 a by chodili na stanice to by boli víkendové a koncové piatkové spoje a cez týždeň by jazdili L 36 tá by chodila ako č.2 ,L81 tá by chodila ako č.4 ,L 85 by chodila ako č.5
4. musela by byť zabezpečovaná nízkopodlažními vozidlami na to vyhradenými ,ktorých je málo takže by chodli aj iné typy busov a to by už prinieslo kompletný chaos pre cestujúcich mylsím že by si po čase zvikli ale trvalo by to ,nehovorím že to nie je možné je ,ale základná je otázka č.1
lapčo5.1.2015 14:28 #5 Re:
Reply on #3 od Roberto:
ked sme u tohooznačovania samotný DPB má v tom bordel nezdá sa ti ,tak čo riešiš jasné že to trochu nesedí ale mne ide o obnovu týchto liniek z mokrej ,príp. z Tesca Lamač ,ved aj hendikepovaní chcú sa dostať do obchodov si nakúpiť a tak . Momentálne z Mokrej nezáchádza ani jedna linka do Tesca a nejazdí na kramáre takže musia šľapať( vozičkári sa dotlačiť) ako blbci k vojenskej kde zistia ,že 212 je vysokopodlažák a 211 im ide raz za uherský rok ,kedže trpí častými výpadkami spojov a hlavne v zime
Roberto11.7.2014 20:10 #4 Re:
ešte aktualizované dnes 22 by bolo vhodné prepísať na 120
Roberto11.7.2014 19:45  +1#3 Re:
Reply on #2 od lapčo:
a sedelo by Ti oblastné číslovanie ?
lapčo11.7.2014 18:31 #2 Re:
ja by som navrhoval lepšie riešenie študenské buebariérové linky priamo z Mokrej 3 a to na autobusovú a vlakovú stanicu t.j. L22 na HL. žel. stanicu a L34 na aoutobusovú stanicu v pravidelných intervaloch každý deň a v nedeľu by čakali na autobusové spoje a Rýchliky
filip zatroch12.8.2012 14:19  +1#1 Re:
Preco nespravite cestovne poriadky aj pre skolske spoje?