Diskusné fórum › Všeobecná diskusia













stefco17.4.2014 12:02 #302 Re:
No, sám od seba by som to tak dlho v hlave neudržal, ale vediem si takú svoju osobnú knihu jázd, v ktorý deň a aký vozidlom som cestoval.
fabro16.4.2014 22:32 #301 Re:
HH to si pamätáš kedy si s ňou šiel naposledy? milé
peter19916.4.2014 17:54 #300 Re:
Poupravím nasadenie na spoje.
vykonáva ešte aj spoj
L15 - 7:30 zo sídliska Východ

naopak L15 o 14,30 zo sídl. Východ nevykonáva. Ostatok sedí.
stefco4.4.2014 23:38 #299 Re:
Reakcia na #298 od fabro:
Agora bola dlhodobo odstavená pre rôznorodé poruchy. Ale dnes som mal konečne možnosť sa ňou previezť. Už bolo na čase, naposledy som ňou šiel 30. januára 2013. Odstavená bola tuším od februára resp. marca 2013.

V súčasnosti jazdí tie spoje, ktoré mala doposiaľ Karosa B732 KE-238AM.
Mala by teda jazdiť takto:
L8 o 6:00 hod. zo sídl. Západ
L8 o 6:25 hod. zo sídl. Východ
L8 o 6:40 hod. zo sídl. Západ
L13 o 7:00 hod. z Ferčekovce, Muráňska č.64
L8 o 9:30 hod. zo sídl. Východ
L8 o 9:50 hod. zo sídl. Západ
L8 o 10:30 hod. zo sídl. Východ
L8 o 10:50 hod. zo sídl. Západ
L8 o 13:45 hod. zo sídl. Východ
L8 o 14:10 hod. zo sídl. Západ
L15 o 14:30 hod. zo sídl. Východ
L4 o 15:20 hod. zo sídl. Východ
L8 o 16:10 hod. zo sídl. Východ
L8 o 16:30 hod. zo sídl. Západ

Malo by to tak byť, úplne istý si však nie som, takže ak má niekto lepšie info môže doplniť

Agore želám veľa šťastných kilometrov a hlavne, aby nám pojazdila teraz už trochu dlhšie.
Včera som si už myslel, že sa na nej znova niečo pokazilo. O 9:50 hod. šiel na L8 dokonca Citybus KE-057FT. Ale Agora sa potom ešte toho dňa vrátila späť na cesty.
fabro4.4.2014 20:56 #298 Re:
Zdravím
čo bolo s tou Agorou? Neviete na aké linky teraz chodí? Na 8 ju nejako nevidieť.
peter19911.4.2014 19:47 #297 Re:
Irisbus Agora #KE-121IX po vyše ročnej odstávke konečne v prevádzke. Obsluhuje prevažne linku 8 na krátkom turnuse kde kedysi bola 816GG. Je otázne na ako dlho
5211_227.2.2014 19:08 #296 Re:
Zdravím, vedel by mi niekto, prosím, napísať počet vozidiel prímestskej dopravy SN závodu eurobusu (prípadne aj Krompachy, ak by niekto vedel) zaradených do turnusov + zálohy v pracovných/voľných dňoch?
Davidoshmhd31.1.2014 10:09 #295 Re:
Chalani, netrafili ste galériu
http://imhd.sk/sn/galeria-media/2068/sor-nb-12-city.html?#100175-SOR-9-5-SN-231AL
stefco29.1.2014 19:32 #294 Re:
Reakcia na #293 od peter1991:
No páni moji.., tak to musela byť riadna kríza. Ale klobúk dole, že sa to nejak dokázalo pokryť vozidlami z prímestskej dopravy.
peter199127.1.2014 16:31 #293 Re:
Dnešné ranné mrázy spôsobili, že dopoludnia sa na linkách MHD prestriedalo viacero prímestských autobusov. A to napr. Crossway 12M #KE-517FD na linke 4, celé dopoludnie namiesto kĺbového SORu #KE-753HX jazdila staručká C734 #KE-684II, ktorá ťažko zvládala nápor kĺbového spoja, ďalej namiesto druhej NB18 #KE-186IG jazdila C954E #KE-293EM, na linke 2 a 3 to bola C734 #SN-525AU a všetky ranné spoje linky 2 až do 7:40 vykonával Crossway #KE-474IE a linku 2 o 7:40 pre zmenu Crossway #KE-069HC. Vyzeralo to zaujimavo
peter199116.1.2014 15:41 #292 Re:
Páni, čo sa týka Spišskej Novej Vsi a jej MHD je potrebné spomenúť , že samotná MHD sa delí na 2 samostatné celky a to MHD pre mesto Spišská Nová Ves a dopravu MVD Smižany. Čo sa týka Spišskej Novej Vsi pre ich potrebu jazdí iba jeden klbák SOR #KE-186IG a ten je v podstate zbytočný. Na Smižany jazdia 2 klbáky Citybus #KE-057FT a SOR #KE-753HX + B732 #KE-340DS (mimo špičku) a jedna rezerva #KE-477HF. Tieto klbáky sú na linke č. 4 maximalne využité keď na spoji je aj 160 ľudí tam sólo vozy nestačia a v prípade výpadku je vypravovaná posila.
Mike16.1.2014 8:22 #291 Re:
Reakcia na #290 od draxter:
Tak to áno, krajské mestá majú iný dopyt, dlhšiu špičku, atď.. a pokiaľ sa má tlačiť 90 ľudí v sóle zatiaľ čo vo vozovni stojí funkčný kĺb, tak to je niekde chyba..
draxter15.1.2014 19:28 #290 Re:
Reakcia na #289 od Mike:
samozrejme, pre SN to kľudne stačí, asi aj pre PB, ale v mestách ako TN,NR či BB je dopyt určite dlhšie, aj špičky nie sú len medzi 13:30 a 15:30. V TN sa určite oproti minulým rokom posunula, žiaľ kĺbaky sa zredukovali na 4, minulý rok sa zredukoval aj CP nosnej "linky" 1+22, takže tam je potreba dlhšej prevádzky. Ale kľudne, ak to v SN stačí, potom ok. Väčšie mestá však musia dbať aj na komfort, pretože ak jazdí sólo s 90 cestujúcimi, je to už na zamyslenie prečo nejde kĺb, ak je k dispozícii, potom sa nečudujme že pretrváva odliv do IAD.
Mike14.1.2014 19:49 #289 Re:
Reakcia na #285 od draxter:
Súvisí, ale poviem za PB.
Medzi 12:30 a 14:00 je preplnená, resp. slušne obsadená väčšina spojov či už sólo alebo kĺb - miešajú sa tu dôchodcovia vracajúci sa od lekárov a z doobedných nákupov, končiaci základo a stredoškoláci a ľudia idúci na smenu na 14:00.
Medzi 14:00 a 15:30 je stále slušne obsadená, miestami až preplnená väčšina spojov aj sólo aj kĺb. (Cestujú končiaci stredoškolácia pracujúci so smien, príp. končiaci pracujúci z verejnej správy)
Po 15:30, nehovorím už po takej 16:30 je väčšina spojov obsadená v porovnaní s dovtedajším obdobím výrazne nižšie, tozn. že cestujúci sa určite netlačia, zvyčajne akurát všetci sedia. (výnimočne sú plnšie spoje na Rozkvet - mladé sídlisko). A to sa drží rovnaký špičkový interval na linkách cca od 14. do 17:30.
A kĺby premávajú do 19.hod (ale zvyčajne preto aby mali vodiči výkony, kapacitne ich tam fakt netreba, veľmi mierny nárast je na spojoch krátko po 18tej, ale aj vtedy je to komfortné cestovanie).
A verím že rovnako (alebo veľmi podobne) je to aj v ostatných SVK mestách porovnateľnej veľkosti a rozlohy, vrátane SNV.
Mike14.1.2014 19:38 #288 Re:
Reakcia na #287 od stefco:
To je dôvod prečo vo väčšine MHD v malých mestách kĺby dojazdili. Lebo sú potrebné akurát pracovné dni šk. roku medzi 6:30 a 8:00 (teoreticky návoz na smenu okolo 5:15-6:00) a poobede medzi 12:30 a 15:00. Kvôli týmto časom sa tým mestám kĺby neoplatí držať. (Aj keď zdvojený odchod dvoch sól nie je efektívny.
stefco14.1.2014 12:34 #287 Re:
Reakcia na #282 od kvorka:
kvorka: Ja sa skôr divím, prečo má najdlhší denný obeh Citybus KE-057FT, ktorý v poslednom čase býva pomerne často zastupovaný Karosou C744 KE-477HF. Máme nové SOR-y a tie akoby sme šetrili alebo čo ja viem.
Ale o inom som chcel.
Kĺbové vozidlá u nás majú stále svoje opodstatnenie, ale to že končia o 16:00 hod. mi nepríde až tak zlé. Do tej 16:30 dá sa povedať, že sú hustejšie intervaly spojov a stíhajú to pobrať aj krátke vozidlá.

Mike ešte písal: "....toto poukazuje na smutný fakt, že pracujúci v strednom veku používajú do veľkej miery IAD a MHD chodia žiaci a dôchodcovia..)".
Túto skutočnosť som si všimol už aj ja. Skladba cestujúcich sa rapídne počas niekoľkých rokov zmenila. Pred 5 a pol rokom ako som začal chodiť na vysokú, som poväčšine každé ráno o 6.30 išiel na Autobusovú stanicu linkou 4. Jazdievala to Karosa C744 SN-610AN. 5 minút pred nami šiel spoj na Polikliniku (do času kým neprišli nové Crosswaye LE chodila Karosa B732 SN-500AN). A súčasne s nami išla ešte 1 Karosa B732 KE-340DS. My v kĺbovom autobuse sme boli hodne plný, nie natrieskaný, ale väčšina cestujúcich už musela stáť. A to sme šli v podstate 3 autobusy za sebou.
Keď sa preveziem v dnešných dňoch ráno o 6:30 hod, tiež ide kĺbový SOR KE-753HX, a spolu s ním krátka Karosa KE-340DS. 10 minút pred nami ešte ide Crossway LE KE-931GG. A výsledok? Začínam mať taký pocit, že KE-340DS začína premávať nadbytočne. SOR je väčšinou zaplnený tak, že všetci kľudne môžu sedieť, výnimočne ak niekto stojí. Už to vôbec nie je také ako bývalo.

Plus keď sme to už načali, pozrite sa na využiteľnosť kĺbového vozidla KE-186IG. No nech pozerám, ako pozerám, tak on má počas celého svojho denného obehu 3 spoje, počas ktorých je využitý dá sa povedať naplno. A to konkrétne L4 zo Západu o 6:55, L4 z Východu o 11:05 (nutno dodať, že len po Sídl. Západ) a L8 o 14:15 z Východu. Poobedné spoje na L8 o 15:10 a 15:50 zo Sídl. Východ sú zariadené tak, že ide v tandeme s krátkou Karosou, resp. Crosswayom LE. Ešte 15:10 hod, no, tam je celkom slušná obsadenosť, ale 15:50 hod. to je asi tiež také, že všetci sedia a málokto stojí, a to dokonca ide ešte pár minút pred LE-čkom.

Myslím si, že v SNV by nám trebalo kĺbové vozidlo ráno od 6:40 do 7:15 takmer na každej linke, a počas dňa sa to už nejak rovnomerne triedi.
stefco14.1.2014 12:08 #286 Re:
Reakcia na #283 od sstewo:
sstewo: No donedávna to tak fungovalo. Keď išiel 753HX linku 4 z mesta o 12:50 hod. tak vtedy čakal pri Madarase do 14:10 hod. a išiel tak ďalší spoj. Teraz je to tak, ako to je. Neviem prečo, ale ako si písal, istotne na to nejaké dôvody sú.
draxter14.1.2014 10:34 #285 Re:
Reakcia na #284 od Mike:
súhlasím, ale niekedy je to práve preto, že CP sa prekresľuje ako kultúrna pamiatka a to, že ľudia dnes končia aj neskôr, kedy spoje už tak často nejazdia. Nehovorím že je to prípad SN, ale často je IAD práve preto u pracujúceho voľbou, že interval 15-20 min je do 15-tej, a po 15:30 raz do hodiny (aj v TN to tak je žiaľ), a ešte aj krátke vozidlo. Ono všetko so všetkým súvisí.
Mike14.1.2014 8:12 #284 Re:
Reakcia na #282 od kvorka:
Skúsenosti z ostatných miest podobnej veľkosti hovoria že najväčší nával je okolo 13-15 hod., teoreticky ešte do 16tej, potom ten dopyt klesá a často býva na jednotlivých trasách rovnaký ako v sedle. (Samozrejme každé mesto a každá linka má individuálne zvláštnosti, ale toto poukazuje na smutný fakt že pracujúci v strednom veku používajú do veľkej miery IAD a MHD chodia žiaci a dôchodcovia... )
sstewo13.1.2014 11:42 #283 Re:
Reakcia na #281 od peter1991:
hmm, tak to je zaujímavé, podľa mňa mohol ísť od Madarasu - nemusel by sa zbytočne presúvať naprázdno, ale čo už, asi na to majú dôvody...

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra 
 
Zoradenie 
 
Počet príspevkov na stranu   

Vyhľadávanie v téme

.. - ..
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.